The New York Times‘ın yayımladığı haberde, Bild’in Genel Yayın Yönetmeni Julian Reichelt’in bazı kadın çalışanlara cinsel tacizde bulunduğu ileri sürüldü.

Ayrıca mobbing uyguladığı ve bazı çalışanları haksız terfi ettirdiği de iddia ediliyor.

Bild’in bağlı bulunduğu ülkenin en büyük yayın kuruluşlarından Axel Springer, iddiaların ardından yayımladığı açıklamada, Reichelt’in görevden alındığını doğrulayarak bazı iddialara yanıt verdi.

Alman Bild gazetesi

Axel Springer’in açıklamasında Reichelt’in özel hayatı ile iş hayatını birbirinden tam ayırmadığının görüldüğü belirtiliyor.

Ancak iddia edildiği gibi cinsel istismarda bulunduğunu gösteren kanıt olmadığı; bir çalışanla ilişkisinin kanıtlandığı ve bu bağlamda görevini kötüye kullandığının belirlendiği ifade edildi.

Açıklamada, görevden alma gerekçesiyle ilgili kurumun ilkelerini anlatan ek bilgilere de yer verildi.

Reichelt’in yerine, Welt Am Sonntag Genel Yayın Yönetmeni Johannes Boie’nin getirildiği kaydedildi.